Rabu, 29 Ogos 2012

PENDAPAT PERLU DIRAIKAN

PENDAPAT PERLU DIRAIKAN

Kesian kepada mak bapa aku, susah hati dibuatnya, bila ada macam-macam pendapat dan pandangan yang orang cakap pasal aku.

Pasal apa?

Pasal aku belajar di peringkat PhD ni laaa... yer laaa... kan hari raya, jadi sedara-mara mesti tanya anak-anak kerja apa? tinggal dimana?... semua nak kena update kaedahnya. Jadi bila mereka tanya pasal aku, mak bapa aku pun jawablah - Tengah belajar lagi. Belajar lagi? bukan dah habis ke? PhD sekarang.

Antara ulasan dan pandangan yang diterima :

1) Alhamdulillah, Tahniah... susah tu PhD.
2) Wahhh... nanti kerja gaji mesti banyak - RM7,000 - RM8,000 sebulan.

3) Buang masa jer ambil PhD ni... kalau kat UiTM kena ejek jer... sebab Master pun boleh jadi lecturer.
4) Mahal yuran PhD ni... dekat RM100,000.00.

Tak kurang juga, ada yang tiba-tiba HIGH-HIGH anak masing-masing, kaedahnya tak nak kalah. Mak bapa ku plak jenis, kalau orang tak tanya, dia tak nak cakap. (^^,)

Pening mak bapa aku, jenuh juga nak kena terangkan satu-persatu kat mak bapa aku, bagi diorang tak salah faham... Mak aku orang paling risau sekali, risau pasal yuran yang mahal katanya. (^^,) hehehee

Aku senyum jer. Mak Bapa tak payah risau sangat yer, Doakan jer abang berjaya - InsyaAllah.

Penyelia penyelidikan PhD saya (^^,)


"NILAI DAN MARTABAT ILMU ITU LEBIH MAHAL DARI NILAI RINGGIT"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan